XIII. ÓVODÁNK KAPCSOLATRENDSZERE
A szülő, a gyermek, a pedagógus együttműködési formái, s a továbbfejlesztés lehetőségei.
Fontos feladatunk, a szülő, a gyermek és a pedagógus hatékony együttműködésének kidolgozása, a lehetőségek feltárása és rögzítése, a továbbfejlesztés irányainak meghatározása a gyermekek érdekeit szem előtt tartva.
További feladatunknak éreztük a szülő, a gyermek, a pedagógus együttműködési formáinak, lehetőségeinek és az ehhez kapcsolódó pedagógiai feladatainknak megkeresését. Annak meghatározását, hogy milyen módon működhetünk közre, segíthetünk a szülőnek az óvodai nevelés megismerésében, illetve milyen módon, és formában nyújthatunk segítséget, a szülőnek gyermeke helyes neveléséhez.
Az óvodapedagógus figyelembe veszi a családok sajátosságait, szokásait, az együttműködés során érvényesíti az intervenciós kapcsolatot, azaz a segítségnyújtás családhoz illesztett megoldásait.
Partnerközpontú együttműködés
Az óvodai nevelő- fejlesztő munkánk során fontos számunkra, hogy tiszteletben tartsuk a gyermek egyéni fejlődésének ütemét, személyiségét, annak érdekében, hogy őszintébb, kreatívabb és felszabadultabb felnőttekké váljanak. A család és az óvoda jó kapcsolatának kialakítása során az első lépés, hogy elfogadjuk a családok anyagi lehetőségeinek, kultúráltságának, emberi kapcsolatainak, nevelési elképzeléseinek különbözőségeit.
A partnerközpontú óvodai nevelés egyik alapvető feltétele, hogy a gyermekkel, a szülőkkel, mint közvetlen partnerekkel megfelelő kapcsolat alakuljon ki.
Jó szándékkal megkeressük a családok életében azt a pontot, amelyen keresztül a gyermek mélyebb megismeréséhez, megértéséhez vezet az út, ugyanakkor a gyermekeken keresztül pozitív hatást gyakorolunk a szülőre. Az óvoda és a család együttműködése egyenrangú nevelőtársi viszonyban kell, hogy működjön, amelynek alapja kölcsönös bizalom és segítségnyújtás.
Az együttműködés folyamat, amelyet nem csak időszakos cselekvések sorozatának kell értelmezni. Pontosan kell tudni, hogy mit várunk el egymástól, amelynek alapja a rendszeres vélemény feltárás.
|