TASS KÖZSÉG OVODÁJÁNAK HONLAPJA
TASS KÖZSÉG OVODÁJÁNAK HONLAPJA
Hírek, képek, események
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Minőségirányítási program
Minőségirányítási program : Minőségirányítási program

Minőségirányítási program

  2009.09.23. 21:15

  
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI
PROGRAM
                           TASS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT
MÁRK ILONA HÉTSZÍNVIRÁG ÓVODA ÉS MINI BÖLCSŐDE
6098     RÁKÓCZI U. I
Tel./fax:76/357-766
    e-mail:postmaster@tassovoda.t-online.hu.
 
       
       Az IMIP-et jóváhagyta:             Alkalmazotti Közösség
                                                      Tass Község Önkormányzatának
                                                       Képviselő-testülete
                                                    
       Az IMIP-et elfogadta:              Szülők Közössége
 
Intézményi minőségirányítási program
 
Az intézmény neve: MÁRK ILONA HÉSZÍNVIRÁG ÓVODA ÉS MINI BÖLCSŐDE
 
Alkalmazotti közösség jóváhagyásának kelte: 2009. május
 
Fenntartóhoz történt benyújtás kelte: 2009. 05 08
 
Fenntartó jóváhagyás kelte:
 
Tervezett felülvizsgálat kelte: 2011
 
A MIP hatályba lépése: 2009. szeptember 1
 
Érvényességi ideje: 2011. május 31
 

                                                                   Márk Ilona Hétszínvirág Óvoda és Mini Bölcsőde 

Minőségirányítási programja
 
Az intézmény minőségirányítási programja a közoktatást szabályozó törvények, rendeletek ismeretében, azokkal összhangban készült el. A program óvodánk hosszú távra meghatározott minőségi elveit, intézményünk minőségpolitikáját foglalja össze négy éves időintervallumban. Az elkészítés során figyelembe vett és felhasznált jogszabályok:
 
-         2003. évi LXI. tv. a Közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. tv. módosításáról
-         137/1996.(VIII.28.) kormányrendelet az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjáról
-         23/1997. (VI.4.)MKM rendelet a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelveiről
-         1/1998. (VII.24.) OM rendelet a Kötelező felszerelés- és eszközjegyzékről
-         Az oktatási miniszter 3/2002 (II.15.) OM rendelete a Közoktatás minőségbiztosításáról és minőségfejlesztéséről
-         Az oktatási miniszter 19/2002.(V.8.) OM rendelete a közoktatási intézmények elhelyezésének és kialakításának építészeti, műszaki követelményeiről.
 
Az itt megjelölt jogszabályok közül különös tekintettel vettük figyelembe a Közoktatási törvény néhány passzusát, melyeket az egyértelmű megvalósítás érdekében szó szerint is idézünk:
 
Kt. 40 § (10) pont.

A minőségpolitika végrehajtása érdekében minőségfejlesztési rendszert épít ki és működtet. A minőségpolitikát és a minőségfejlesztési rendszert a közoktatási intézmény minőségirányítási programjában kell meghatározni…

 
Kt. 40 § (11) pont
Az intézményi minőségirányítási program határozza meg az intézmény működésének hosszú távra szóló elveit és a megvalósítását szolgáló elképzeléseket. Az intézményi minőségirányítási programban kell meghatározni az intézmény működésének folyamatát, ennek keretei között a vezetési, tervezési, ellenőrzési, mérési, értékelési feladatok végrehajtását…"
                                   
 
1. A minőségirányítási programmal kapcsolatos felelősség, és a program készítése
 
 
A minőségirányítási program működtetéséért a Közoktatási törvény 54. § (1) bekezdése értelmében az intézmény vezetője tartozik felelősséggel.
 
Az intézmény minőségirányítási programját a fenti felelősségi szabály figyelembevételével az intézmény vezetője készítette.
A program elfogadása előtt megtörtént - az 1. számú mellékletben meghatározott - érdekelt szervek véleményének kikérése.
 
A programot az alkalmazotti közösség a ……………………………………. napon elfogadta.
 
A program a fenntartó jóváhagyásával válik érvényessé.
 
2. Az intézmény bemutatása
 
Az intézmény neve:                                   Márk Ilona Hétszínvirág Óvoda és Mini Bölcsőde
Az intézmény székhelye:                                 6098 Tass, Rákóczi u. 1.
Az intézmény fenntartója:                               Tass Polgármesteri Hivatal
Az intézmény típusa:                                      Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde
Az intézmény gazdálkodási jogköre:              részben önálló gazdálkodó
 
A tassi Napközi Otthonos Óvoda 5 csoportos, 120 férőhelyes (maximális létszám), jelenleg 117 gyermeket nevelünk,( ebből 6 fő SNI/a, így összesen 123 gyermekkel számolunk) 14 fő logopédiai megsegítést, 13 fő fejlesztőpedagógiai7fő pszichológiai megsegítésben, 2 fő mozgásterápiában részesül.
4 csoportban maximálisan 25 gyermek, míg a kisebb csoportban 18-20 gyermek helyezhető el, a csoportszoba mérete miatt.
Óvodánk alkalmazottainak száma 13fő, mindannyian főállású dolgozók. Személyi ellátottságunk nem megfelelő.
A demográfiai csökkenés ellenére, óvodánk maximális létszámmal működik.
A családok megváltozott életkörülményeiből adódóan, óvodánkban a társadalom valamennyi rétegének gyermeke jelen van, s ez egészséges szociokulturális összetételt eredményez.
 
A „tevékenységközpontú” helyi nevelési programunk 3-7 éves gyermekek együttműködési és érintkezési, azaz a kooperáció és kommunikáció képességeinek fejlesztését állítja a nevelés középpontjába.
Intézményünk tevékenységét nevelési programunkban az alábbi alapelvek megfogalmazásával határoztuk meg.
 
·         Gyermekközpontúság: elviekben és a gyakorlatban
·         A gyermekek testi – értelmi - érzelmi- és erkölcsi fejlesztése
·         Az egyéni differenciált fejlesztés és a képességek- készségek kibontakoztatása
·         A másság tiszteletben tartása-elfogadása
·         Az egészséges életmód alapjainak kialakítása, és megszilárdítása
·         A változatos, nyugodt, folyamatos játéktevékenységek biztosítása
·         Tevékenységeken keresztül az egyén fejlettségnek megfelelő ismeretek átadása
·         A nevelés elsődlegességének hangsúlyozása
·         Családokkal együttműködve a közösség formálása
·         Esélyegyenlőség elve
·         A gyermekek mindenek felett álló érdekének biztosítása
 
Alapelveinkhez kapcsolódó céljainkat, céljaink sikerkritériumait, céljainkból következő feladatainkat a helyi nevelési programunk tartalmazza.
 
3. A minőségirányítási program célja, tartalmi követelményei
 
 
A minőségirányítási program - Közoktatási törvény 40. § (11) bekezdés figyelembevételével meghatározott - célja, hogy rögzítse, szabályozza:
- az Intézmény működésének hosszú távra szóló elveit;
            - a hosszú távú elvek szerinti működés megvalósítását szolgáló elképzeléseket;
            - az Intézmény működésének folyamatát, ennek keretei között a
                        - vezetési,
                        - tervezési,
                        - ellenőrzési,
                        - mérési,
                        - értékelési
            feladatok végrehajtását,
            - a teljesítményértékelés szempontjait és az értékelés rendjét
- a vezetői feladatokat ellátók, továbbá
- a pedagógus munkakörben foglalkoztatottak vonatkozásában,
- a teljes körű intézményi önértékelés periódusát, módszereit, valamint
- a fenntartó minőségirányítási rendszerrel való kapcsolatát.
 
 
4. A minőségpolitika
 
 
Az intézmény a minőségpolitikáját a Közoktatásról szóló törvény 40. § (10) bekezdése értelmében a feladatai
            - hatékony,
            - törvényes, és
            - szakszerű végrehajtásának
folyamatos javítása, fejlesztése céljából határozza meg.
 
4.1. A fenntartó elvárásai
        Biztosítsák az intézmény törvényes, az adott feltételek mellett lehető legszakszerűbb, legszínvonalasabb és leghumánusabb feladatellátását.
·         Törekedjenek a partnerek – gyermek, szülő, pedagógus, fenntartó, társintézmények, szolgáltatók, munkaerőpiaci szereplők stb. – által az intézménnyel szemben támasztott igények tervezett, hatékony, átlátható és ellenőrizhető kielégítésére.
·         Folyamatosan, célszerűen és tervezetten fejlesszék humán erőforrásaikat.
·         Kutassák fel és aknázzák ki a különböző térségi, országos vagy nemzetközi pályázati lehetőségeket a rendelkezésre álló források bővítése, a feladatellátás színvonalának emelése érdekében.
·         Az intézmény vezetői legyenek elkötelezettek a minőségirányítás rendszerének kiépítése és folyamatos működtetése iránt.
·         Határozzák meg az intézmény minőségpolitikáját.
·         Dolgozzák ki az intézmény saját minőségfejlesztési rendszerét.
·         Biztosítsák a működési körzetből érkező gyermekek felvételét, illetve elhelyezését, valamint életkori sajátosságaiknak megfelelő nevelésüket.
·         Biztosítsák a működési körzetből érkező valamennyi, a Kt. 24. § (3) bek. hatálya alá tartozó gyermek felvételét és életkori sajátosságaiknak megfelelő nevelését.
·         Érjék el, hogy a működési körzetben minél több hátrányos helyzetű családban élő gyermek családja valódi alternatívának tekintse a minél korábbi óvodai beíratást.
·         Folyamatosan kísérjék figyelemmel az intézmény területén a gyermekbalesetet esetlegesen előidéző okokat, ezek megszüntetésére haladéktalanul tegyék meg a szükséges intézkedéséket.
·         Fordítsanak kiemelt figyelmet a gyermek testi és lelki állapotának javítására, a rendszeres tisztálkodásra, a ruházat, a környezet rendben tartására, ápolására.
·         Folyamatosan törekedjenek arra, hogy a pedagógusok és gyermekek, valamint a gyermekek és gyermekek kapcsolataiban minél bensőségesebb, minél családiasabb légkör jellemezze az intézményt.
·         Fordítsanak kiemelt figyelmet a csoportszobák, illetve az óvodai környezet esztétikájára, otthonosabbá tételére, valamint e környezet védelmére.
·         Fordítsanak kiemelt figyelmet az egyéni képességfejlesztésre, a hátrányok csökkentését szolgáló fejlesztő programok minél hatásosabb végrehajtására, a gyermekek személyiségének fejlesztésére.
·         Tervezetten, rendszeresen és ellenőrizhetően tájékoztassák a gyermekek szüleit – részletes és érdemi módon – a gyermek fejlődéséről, adjanak tanácsot, illetve nyújtsanak segítséget a gyermek neveléséhez.
·         Tartsanak rendszeres kapcsolatot az illetékes gyermekvédelmi, szociális és egészségügyi intézményekkel, illetve pedagógiai szakszolgálatokkal a gyermekek érdekeit veszélyeztető problémák megoldása érdekében.
Érjék el, hogy az óvodából kilépő gyermekek birtokában legyenek saját ellátásuk képességének, illetve jó eséllyel kapcsolódhassanak be az iskolai tanulás folyamatába.
 
       
·          
 Minőségpolitikai nyilatkozat
 
 
v Intézményünk, Tass Község Önkormányzat, Napközi Otthonos Óvodája.
v Az óvodai nevelőmunkánk célja, olyan értékek közvetítése, melyek a gyermekek személyiségére, jövőjére, a családra, a társadalmi környezetre is pozitív hatást gyakorolnak.
v A fenti értékek közvetítése a tevékenységeken keresztül, a személyes példamutatáson, az óvoda egészén keresztül történik.
v Minőségfelfogásunk legfőbb célja, hogy óvodánk pedagógiai és szakmai célkitűzéseinek megfelelően működjön.
v Minőségbiztosításunk, a helyi nevelési programban felvállalt, cél- és feladatrendszert mérhetővé és vizsgálhatóvá teszi.
v Óvodánk vezetése és alkalmazotti köre elkötelezett a minőségfejlesztés iránt, ezért figyelembe vesszük a változó társadalmi környezet és partnereink igényeit.
v A minőségfejlesztés folyamatában alapelvnek tekintjük, hogy az óvoda, nevelési intézmény, így a lehetséges és szükséges mérések ennek megfelelően tervezettek.
v A nevelés-tanulás egymásra ható és egymást feltételező folyamatát kívánjuk a mérésekben tükröztetni.
v  Értéknek tekintjük, hogy az óvodás gyermekeknek 3-7 éves korig van lehetőségük a fejlődésre, melyet a túl gyakori méréssel nem kívánunk semmilyen formában befolyásolni.
v Minőségirányítási programunk végrehajtása során arra törekszünk, hogy elkerüljük az iskolásítást, a teljesítményorientáltságot, a túlzott adminisztrációt.
v A célok eléréséhez, a munkatársak teljes körű részvételére és elkötelezettségére alapozunk, s a szervezet valamennyi tagjának tehetségét hasznosítjuk.
v Céljaink elérése érdekében, az érdekelt partnerek elvárásait is megismerve, dolgozzuk ki minőségirányítási programunkat. (fenntartó, iskola, pedagógusok és egyéb dolgozók, gyermekek, és szülők, külső partnerek)
v Feladatainkat tervszerűen, tudatosan végezzük.
 
 
 
4.2. Az Intézmény saját minőségcéljai
 
Az intézmény saját minőségcéljait a következő szerkezetben, összefüggésben határozza meg:
            - minőségcél,
            - minőségcélhoz kapcsolódó sikerkritérium,
            - indikátor,
            - minőségcél megvalósításához ellátandó feladat,
            - a megvalósítás időpontja.
 
Az intézmény minőségcéljait a 2. számú melléklet tartalmazza.
 
 
5. Minőségfejlesztési rendszer
 
 
Az intézmény a Közoktatásról szóló törvény 40. § (10) bekezdése alapján a minőségpolitika végrehajtása érdekében minőségfejlesztési rendszert
            - továbbműködtetjük.
 
 
5.1. A minőségfejlesztés célja
 
A minőségfejlesztés célja annak garantálása, hogy az intézmény a társadalmi és a helyi igényeknek megfelelő közszolgáltatást nyújtja.
 
 
5.2. A minőségfejlesztés eszközei
 
Az intézmény a minőségfejlesztési célok megvalósítása érdekében folyamatos, önértékelésen alapuló minőségfejlesztési tevékenységet folytat.
Önértékelés keretében az intézmény
            - azonosítja partnereit,
            - folyamatosan nyomon követi a partnerek igényeit,
            - folyamatosan méri a partnerek elégedettségét.
 
 
5.3. A partnerek azonosítása
 
Az intézmény folyamatos feladatának tartja partnerei azonosítását. A partnerek azonosítása érdekében rendszeresen felülvizsgálja azokat, mely személyekkel, csoportokkal, intézményekkel jelentős kapcsolatban van.
 
Az intézmény partnerei a következők
 
            - a fenntartó, (azaz a Tass Községi Önkormányzat)
            - az intézmény alkalmazottjai,
            - az intézménybe járó gyermekek,
            - az intézménybe járó gyermekek szülei,
            - intézmények, melyek fogadják az intézményből kikerülő gyermekeket,
           
            - további intézmények, szervek:       
                       
                        - Nevelési Tanácsadó (pszichológus, logopédus, gyógypedagógus)
                        - Családsegítő Szolgálat,
                        - Iskolaorvos, védőnő
                        - Tanítónők
- Hitoktatók
 
5.4. A partnerek igényeinek nyomon követése
 
A partnerek igényeinek nyomon követése érdekében gondoskodni kell az igények
            - megismeréséről,
            - a megismert igények rendszerezéséről, értékeléséről,
            - összesítéséről, elemzéséről.
 
Az igények megismerése különösen az alábbiak szerint történik:
 

 

Partnercsoport (partner)
Igény megismerés eszköze, formája
Rendszeresség
Fenntartó.
- Fenntartó minőségirányítási programja.
- A minőségirányítási program elfogadása, illetve módosítása szerint.
Az intézmény alkalmazottjai.
- Értekezleten felszólalási lehetőség,
- Írásbeli javaslattétel,
- Intézményi alkalmazotti közösség
javaslatai, kérései,
- Szóbeli vélemény és igény kikérés,
- Kérdőíves igényfelmérés.
- Szervezett formában évente legalább 4 alkalom.
Az intézménybe járó gyermekek.
- Közösségekben elhangzott igények,
- Egyéni igénybejelentések.
- Szervezett formában évente legalább 2 alkalommal.
Az intézménybe járó gyermekek szülei.
- Szülői szervezet által közölt igények,
- Egyéni szülői igénybejelentések,
- Szóbeli vélemény és igény kikérés,
- Kérdőíves igényfelmérés.
- Szervezett formában évente legalább 2 alkalommal.
Azok az intézmények, melyekbe továbblépnek a gyermekek.
- A gyermeket tovább nevelő intézmény vezetőjének, valamint nevelőtestületének igényei.
- Alkalmanként.
További intézmények.
- Intézmények által jelzett szóbeli, írásbeli igények.
- Alkalmanként.
 
A megismert igényekről - ha az csak szóbeli közlésből ismert - feljegyzést kell készíteni az igények dokumentálása céljából.
Az igényeket azok jellege alapján csoportosítani kell:
            - az igénylők csoportja, valamint
            - az igény tartalma szerint.
 
A kérdőíves igényfelmérés esetében gondoskodni kell
- a megfelelő kérdőívek elkészítéséről (figyelembe véve a kérdőív készítés és összeállítás általános szabályait),
            - a kérdőívek begyűjtéséről,
- a kérdőívek kiértékeléséről,
- a kiértékelést követően az összesítésről,
- vizsgálni kell azt, hogy a jelzett igények:
- hogyan viszonyulnak az önkormányzat minőségirányítási programjához,
- hogyan illeszkednek az intézmény minőség céljaihoz,
- mennyire reálisak, teljesíthetőek rövid-, közép- és hosszútávon,
- milyen feladatokat kell ellátni ahhoz, hogy az igények teljesíthetőek legyenek,
- teljesítése milyen költség vonzattal jár, a kiadások kifizetésére lesz-e fedezet stb.
Az igények összesítéséről, értékeléséről tájékoztatni kell az igényt benyújtó partnert, valamint valamennyi, további érdekeltet.
 
Az igényekkel kapcsolatos fenti feladatok ellátásáról feljegyzéseket kell készíteni.
 
 
5.5. A partnerek elégettségének mérése
 
A partnerek elégedettségének mérése kiemelten fontos, mivel a minőségirányítási program legfőbb célja az, hogy a partnerek elégedettek legyenek az intézmény működésével.
 
A partnerek elégedettsége különböző módon mérhető le:
 

 

Partnercsoport (partner)
A partner elégedettségének mérése
Rendszeresség
Fenntartó
- Fenntartó minőségirányítási programjában foglaltak teljesítése érdekében történő elemzések, mérések.
- Évente.
Az intézmény
alkalmazottjai
- Kérdőíves elégedettség mérés,
- Szóbeli vélemény kérés,
- A nevelőtestület által megfogalmazott elégedettség,
- Dolgozói fluktuáció.
- Észrevételek, vélemények értékelése évente 2 alkalommal,
- Fluktuáció mutatójának mérése évente 1-szer.
Az intézménybe
járó gyermekek
- Szóbeli vélemény kikérés.
- Szervezett formában évente legalább 1 alkalommal.
Az intézménybe
járó gyermekek szülei
- Szóbeli vélemény kikérés,
- Kérdőíves elégedettség felmérés.
- Szervezett formában évente legalább 1 alkalommal.
Azok az intézmények,
melyekbe továbblépnek
a gyermekek
- A gyermeket tovább nevelő intézmény vezetőjének, valamint
testületének észrevétele,
- A gyermekek tanulmányi eredményei.
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Pontos idő
 
Számláló
Indulás: 2009-09-23
 
Kedvenc linkjeink
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal